top of page
Фото автораДанііл Слізінов

Команда віддаленого перезавантаження ліфта. Для чого потрібна та як зробити




Чи обов'язково робити


Необхідність впровадження функціоналу віддаленого перезавантаження ліфтового обладнання, серед інших вимог, прописана у ДСТУ EN 81-28:2009 “Норми безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів. Частина 28. Дистанційне керування сигналізацією на пасажирських і вантажопасажирських ліфтах”. Тому робити її обов’язково.


Раніше


Багато років тому, коли дерева були маленькими, а комп'ютери були розміром із кімнату…виробники випускали так звані “релейні” ліфти.


Автоматика цих ліфтів була досить примітивною, отримувала сигнали на виконання від фізичної комутації ланцюгів управління та передавала сигнали на виконання за допомогою реле.


І сама автоматика могла виходити з ладу чи “зависати”, і реле могло “заліпати” і багато чого іншого бувало. Тому виробили правило, що автоматику ліфта та її стан має контролювати окрема система диспетчеризації ліфта.


Команда віддаленого перезавантаження ліфта у 90% випадків вирішувала проблему, яка сталася і не потрібно було виїздити на місце.


Зараз


Зараз вже не випускають “релейних” ліфтів, а автоматика стала дуже просунутою та надійною. На зміну “реле” прийшли “інтерфейси та протоколи”.


Але це не відмінило потребу у реалізації команди на віддалене перезавантаження ліфта. Якщо автоматика ліфта таки “зависає” та перестає реагувати на зовнішні команди, то єдиний спосіб її перезавантаження - це її повне знеструмлення.


Як це працює


Схема для віддаленого перевантаження ліфта виглядає однаково для нових і старих моделей. По суті, все зводиться до примусового знеструмлення ліфта.


В шафу керування ліфтом після ввідного автомату та перед іншими споживачами монтується додатковий контактор в парі із нормально замкнутим реле.


Ліфт продовжує працювати в штатному режимі як і до модернізації, оскільки нормально замкнуте реле замикає управляючий сигнал контактора і через нього весь час струм йде далі на електроніку та механізми ліфта.


Якщо потрібно знеструмити ліфт, то від системи диспетчеризації на реле приходить слабострумний сигнал, а реле в свою чергу розмикає керуючий сигнал на контактор. Контактор розриває трифазне живлення ліфта - електроніка та механізми виключаються.


Схема підключення на прикладі ліфта Schindler 3300 MRL

Схема є дуже надійною, оскільки і контактори і проміжні реле розраховуються виробниками на сотні тисяч та навіть мільйони спрацювань. У всякому разі, обирайте продукцію якісних виробників.


Як обрати модель контактора та проміжного реле


Вибір конкретної моделі контактора залежить від “споживання” ліфта. При замовленні треба керуватися паспортними даними ліфта - його номінальним та пусковим струмом.


Вибір проміжного реле обумовлений типом та напругою сигналу від Вашої системи диспетчеризації. Це може бути як дорога модель із прийманням цифрових сигналів, так і проста із спрацюванням від 5, 12 чи 24 вольт, котрі подає на реле обладнання диспетчеризації.



Про те, чому для диспетчеризації ліфта варто використовувати обладнання GreenHub читайте тут.

Про основні відмінності та переваги системи диспетчеризації GreenHub читайте тут.


bottom of page